Дослід «Роль дощових черв'яків у природі »
Обладнання: дві прозорі скляні банки, грунт, подрібнене листя або солома, дощові черв'яки.
Хід роботи:
- У банки насипати та щільно спресувати грунт. Зверху присипати шаром подрібненого листя або соломи.
- В одну з банок помістити кілька дощових черв'яків.
- Періодично спостерігати за їхнім пересуванням. Які зміни ви помітили? Як ви гадаєте чому так трапилося?
Дослід «Роль підпушування грунту для вільного доступу води для коріння рослин»
Обладнання: дві склянки, грунт, насіння квасолі, вода.
Хід роботи:
- Насипати грунт у склянки.
- Висіяти у склянки насіння квасолі.
- Грунт в одній із склянок щільно втрамбувати.
- Поливати насіння однаковою кількістю води та з однаковим інтервалом.
Щоб дізнатися про властивості снігу, проведи нескладні досліди
Хід роботи:
- Візьми сніг у руку. Який він на дотик? Що ти відчуваєш?
- Поклади грудочку снігу на кольоровий папірець. Чому папірець не видно крізь сніг? Яку властивість снігу ти виявив?
- Стисни сніг у руці. Що ти помітив? Чому грудочка снігу стала меншою?
- Потримай грудочку снігу у руці. Що ти помітив? Які зміни трапилися?
Дослід „Про наявність у грунті повітря”
Обладнання: прозора склянка, вода, грудочка землі.
Хід роботи:
1.Налий у склянку води.
2.Вкинь грудочку землі у склянку з водою.
Що ти помітив? Через деякий час подивись знову на склянку. Що ти помітив на стінках склянки? Як ти гадаєш, звідки взялися бульбашки повітря на стінках склянки?
Дослід „Про наявність повітря всередині різних предметів та речовин”
Обладнання: прозорі склянки з водою, шматок цеглини, пісок, поролон, глина, земля.
Хід роботи:
- У першу склянку з водою вкинь шматок цеглини. Що ти помітив?
- У другу склянку з водою вкинь жменю піску. Що ти помітив?
- У третю склянку з водою вкинь шматок поролону. Чому він не тоне? Натисни на поролон. Що ти помітив?
|