Четвер
28.11.2024
15:53
Вхід на сайт
Пошук
Мій сайт
Головна » Файли » Мої файли

Прогулянка Тема. Сніговий балет
20.08.2014, 21:51

Тема. Сніговий балет

Хід прогулянки.

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація діяльності учнів.

ІІІ. Повідомлення нового матеріалу.

  1.  

Погляньте, погляньте, яка благодать!

Дивіться: метелики з неба летять!

Квітки повмирали усюди надворі, -

Морозець малює на шибках узори…

Картинкою гарно стане віконце,

Як трошки заблискає золотом сонце.

Погляньте, погляньте, яка благодать:

Метелики з неба летять і летять.

(Олександр Олесь)

Вихователь. Як ви гадаєте, чому сніжинки часто порівнюють з метеликами? З білими мухами? З срібними бджілками? З пушинками?

Доберіть дієслова для змалювання руху сніжинок у повітрі.

(можливі варіанти: летять, крутяться, кружляють, в’ються спускаються, танцюють, пурхають та ін.)

Насолодіться своєрідним сніговим «балетом» - сніжинки, наче маленькі балеринки, легко кружляють у зимовому танку  природи. Давайте спробуємо повторити їхні рухи і створимо пластичний етюд «Сніг танцює» (поділ дітей на групи).

Вихователь. Зауважте: снігопад надає природі особливої краси і виразності. Який настрій викликає у вас неквапливий, розмірений рух снігу? (можливі відповіді: спокійний, врівноважений, світлий, замріяний)

Поділ дітей на групи.

Вихователь. Простежте за тихим, повільним, ритмічним рухом снігу і спробуйте групами створити казочку «Хто розсипає сніжинки».

Художня версія на допомогу.

  •  

Сидить праля та пряде –

Сніг іде – іде – іде –

Нитка рветься де-не-де –

А вона пряде й пряде.

Вже напряла хуртовин

На шапки для верховин –

На сувої полотна –

На завіску  для вікна,

На хустину й укривало –

Мало – мало – мало – мало –

Сніг іде – іде – іде –

А вона пряде  й пряде…

(Ліна Костенко)

Вихователь. А тепер скажіть, як змінюється танок сніжинок, коли вітер посилюється? Як можна назвати такий снігопад?

(можливі варіанти: хуртовиною, хурделицею, хугою, віхолою, завірюхою, заметіллю та ін.)

Якого настрою  надає природі хуртовина?

(можливі відповіді: тривожного, занепокоєного, схвильованого, погрозливого, бентежного, зловісного, ворожого та ін.)

  •  

Звечоріло; ніч заходе,

Місяць з хмари не виходе;

Ані зіроньки не мріє,

Тільки сніг кругом біліє.

Ось схопилась хуртовина,

Закурилася долина,

І кипить мороз у полі

На просторі та на волі

(Яків Щоголів)

Але не завжди танок вітру і снігу має злий характер. Уявіть  собі ситуацію, коли швидкий снігопад ніби зумисне підкреслює збуджено – радісний настрій людини і вона сприймає цю картину інакше. Коли це може трапитися? Чи не було таких випадків з вами?

(можливі варіанти: під час зимових розваг; під час катання на конях; у святкові дні – новорічні, різдвяні, на масляну та ін.)

Технологія «Незакінчене речення»

Вихователь. Не струшуйте сніжинку, що впала вам на рукав, - пильно розгляньте її і продовжіть речення: «Ця маленька сніжинка дуже схожа на…».

(Можливі порівняння: квіточку, зірочку, витинанку, мереживо, ватну кульку та ін.)

Вихователь. Зауважте: форма сніжинок – гранична виразна і правильна завдяки симетрії. Снігові зірочки, зазвичай, мають шість променів: їх розташуванню притаманна особлива розмірність – одна половина зірочки є ніби дзеркальним відображенням другої. Запам’ятайте малюнки сніжинок і вдома виріжте з паперу витинанки, повторюючи у них ці форми.

  1. . Рефлексія.
  • Отже, сніжинки – справжнє диво зимової природи, яке може оцінити лише людина. Рух сніжинок завжди приваблює своєю виразністю, надихає на створення музики, віршів, танців. Давайте і ми спробуємо скласти чотиривірш, присвятивши його снігопаду і використавши такі рими: сніжиночки – пушиночки; тихесенько – рівнесенько.
Категорія: Мої файли | Додав: Olga1985
Переглядів: 778 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar