Тема. Сніговий балет
Хід прогулянки.
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація діяльності учнів.
ІІІ. Повідомлення нового матеріалу.
-
Погляньте, погляньте, яка благодать!
Дивіться: метелики з неба летять!
Квітки повмирали усюди надворі, -
Морозець малює на шибках узори…
Картинкою гарно стане віконце,
Як трошки заблискає золотом сонце.
Погляньте, погляньте, яка благодать:
Метелики з неба летять і летять.
(Олександр Олесь)
Вихователь. Як ви гадаєте, чому сніжинки часто порівнюють з метеликами? З білими мухами? З срібними бджілками? З пушинками?
Доберіть дієслова для змалювання руху сніжинок у повітрі.
(можливі варіанти: летять, крутяться, кружляють, в’ються спускаються, танцюють, пурхають та ін.)
Насолодіться своєрідним сніговим «балетом» - сніжинки, наче маленькі балеринки, легко кружляють у зимовому танку природи. Давайте спробуємо повторити їхні рухи і створимо пластичний етюд «Сніг танцює» (поділ дітей на групи).
Вихователь. Зауважте: снігопад надає природі особливої краси і виразності. Який настрій викликає у вас неквапливий, розмірений рух снігу? (можливі відповіді: спокійний, врівноважений, світлий, замріяний)
Поділ дітей на групи.
Вихователь. Простежте за тихим, повільним, ритмічним рухом снігу і спробуйте групами створити казочку «Хто розсипає сніжинки».
Художня версія на допомогу.
Сидить праля та пряде –
Сніг іде – іде – іде –
Нитка рветься де-не-де –
А вона пряде й пряде.
Вже напряла хуртовин
На шапки для верховин –
На сувої полотна –
На завіску для вікна,
На хустину й укривало –
Мало – мало – мало – мало –
Сніг іде – іде – іде –
А вона пряде й пряде…
(Ліна Костенко)
Вихователь. А тепер скажіть, як змінюється танок сніжинок, коли вітер посилюється? Як можна назвати такий снігопад?
(можливі варіанти: хуртовиною, хурделицею, хугою, віхолою, завірюхою, заметіллю та ін.)
Якого настрою надає природі хуртовина?
(можливі відповіді: тривожного, занепокоєного, схвильованого, погрозливого, бентежного, зловісного, ворожого та ін.)
Звечоріло; ніч заходе,
Місяць з хмари не виходе;
Ані зіроньки не мріє,
Тільки сніг кругом біліє.
Ось схопилась хуртовина,
Закурилася долина,
І кипить мороз у полі
На просторі та на волі
(Яків Щоголів)
Але не завжди танок вітру і снігу має злий характер. Уявіть собі ситуацію, коли швидкий снігопад ніби зумисне підкреслює збуджено – радісний настрій людини і вона сприймає цю картину інакше. Коли це може трапитися? Чи не було таких випадків з вами?
(можливі варіанти: під час зимових розваг; під час катання на конях; у святкові дні – новорічні, різдвяні, на масляну та ін.)
Технологія «Незакінчене речення»
Вихователь. Не струшуйте сніжинку, що впала вам на рукав, - пильно розгляньте її і продовжіть речення: «Ця маленька сніжинка дуже схожа на…».
(Можливі порівняння: квіточку, зірочку, витинанку, мереживо, ватну кульку та ін.)
Вихователь. Зауважте: форма сніжинок – гранична виразна і правильна завдяки симетрії. Снігові зірочки, зазвичай, мають шість променів: їх розташуванню притаманна особлива розмірність – одна половина зірочки є ніби дзеркальним відображенням другої. Запам’ятайте малюнки сніжинок і вдома виріжте з паперу витинанки, повторюючи у них ці форми.
- . Рефлексія.
- Отже, сніжинки – справжнє диво зимової природи, яке може оцінити лише людина. Рух сніжинок завжди приваблює своєю виразністю, надихає на створення музики, віршів, танців. Давайте і ми спробуємо скласти чотиривірш, присвятивши його снігопаду і використавши такі рими: сніжиночки – пушиночки; тихесенько – рівнесенько.
|