Зміст
1. Основні завдання груп продовженого дня..........................................4
2. Порядок відкриття та комплектування груп продовженого дня.....4
3. Режим групи продовженого дня.............................................................5
4. Планування роботи вихователя групи продовженого дня ...............7
5. Внутрішкільний контроль........................................................................9
6. Додатки.........................................................................................................11
7. Список використаної літератури............................................................32
Група продовженого дня є однією із форм виховання дітей і допомагає організувати найсприятливіші умови для їхнього відпочинку, навчання і виховання, поєднання навчально-виховної роботи на уроках і в позаурочний час. Вона забезпечує, враховуючи вікові особливості, їхній розумовий, моральний, естетичний, фізичний, духовний розвиток, створює умови для організації продуктивної праці, відкриває можливості всебічного виявлення і розвитку індивідуальних здібностей, запитів та інтересів дітей.
Основні завдання груп продовженого дня
Основними завданнями групи продовженого дня є:
- організація самостійної роботи учнів із закріплення та поглиблення знань, умінь та навичок, набутих на уроках;
- створення сприятливих умов для формування учнівського колективу та надання кваліфікованої допомоги учням у підготовці до уроків і виконанні домашніх завдань;
- організація індивідуальної, групової та колективної роботи учнів;
- організація дозвілля учнів;
- формування в учнів ціннісних орієнтацій;
- здійснення заходів, спрямованих на збереження та зміцнення здоров'я учнів, на їх психічний та фізичний розвиток, набуття навичок здорового способу життя;
- виховання позитивного ставлення до суспільно-корисної праці;
- надання допомоги батькам або особам, які їх замінюють, у вихованні учнів.
Порядок відкриття та комплектування груп продовженого дня
Порядок утворення, комплектування та організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу незалежно від типу і форми власності встановлює Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 2009 р. N 1121.
Підставою для організації роботи групи продовженого дня є:
- необхідна кількість заяв батьків або осіб, які їх замінюють;
- необхідна матеріально-технічна база;
-умови для організації денного відпочинку (сну) першокласників;
- можливості для організації харчування у залежності від тривалості перебування учнів у групі продовженого дня;
- наказ директора навчального закладу;
- погодження місцевого органу управління освітою.
Група продовженого дня може комплектуватися з учнів одного класу, кількох класів (зокрема, перших або других, або третіх), кількох різних класів, але не більш як чотирьох вікових групп. Наповненість групи продовженого дня не повинна бути більшою 30 учнів.
Зарахування учнів до групи продовженого дня та їх відрахування здійснюються згідно з наказом керівника загальноосвітнього навчального закладу на підставі відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють.
Заяви про зарахування учнів до групи продовженого дня приймаються на початку кожного навчального року, як правило, до 5 вересня.
Документація ГПД
- Режим групи продовженого дня (затверджений директором).
- Календарно-тематичний план.
- План вихователя (щоденний).
- Журнал ГПД.
- Зошит щодо наступності роботи вчителя і вихователя.
Режим групи продовженого дня
Успішна робота групи продовженого дня залежить не тільки від того, наскільки цілеспрямовано спланована робота, але й наскільки правильно організований у ній режим. Від раціонального, з точки зору педагогічної і гігієнічної побудови, режиму залежить підвищення успішності, збереження достатньої працездатності і попередження втомлюваності учнів. Дотримання упродовж тривалого часу правильного режиму сприяє зміцненню здоров'я, створює життєрадісний настрій і підвищує працездатність школярів. Неухильне дотримання режиму виховує в учнів такі цінні якості як дисциплінованість, акуратність, організованість.
Правильне чергування в режимі дня праці і відпочинку в свою чергу сприяє збереженню в дітей найвищої працездатності.
Режим дня в групі повинен відповідати психолого-педагогічним, гігієнічним і віковим особливостям учнів і сприяти перетворенню в єдиний гармонійний процес навчально-виховну роботу, відпочинок і трудову діяльність школярів.
Режим роботи групи продовженого дня розробляється відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, ухвалюється педагогічною радою і затверджується керівником загальноосвітнього навчального закладу.
При плануванні режиму роботи групи продовженого дня необхідно врахувати такі вимоги:
- відповідність режиму віковим особливостям школярів;
- педагогічне забезпечення чергування режимних моментів;
- раціональний розподіл часу на навчання, харчування, відпочинок, позакласні і позашкільні заходи, в тому числі максимальне перебування дітей на свіжому повітрі;
- чітку організацію роботи дитячого колективу, єдність вимог до дітей і контроль за їх діяльністю.
Орієнтуючись на рекомендовані режими і беручи до уваги місцеві умови (черговість проведення годин дозвілля і прогулянок на території школи, час роботи загально-шкільних гуртків і секцій), вихователь розробляє режим конкретної групи продовженого дня, враховуючи пропозиції вчителів, побажання батьків.
Режим роботи групи продовженого дня повинен передбачати:
1) організацію:
прогулянки тривалістю не менш як одна година 30 хвилин (для учнів перших - четвертих класів);
харчування тривалістю не менш як 30 хвилин;
суспільно-корисної праці;
денного відпочинку (сну) в групі продовженого дня, сформованої з учнів першого класу, тривалістю не менш як одна година 30 хвилин;
2) виконання домашніх завдань (самопідготовка) для учнів другого классу тривалістю 45 хвилин, третього класу - одна година 10 хвилин, четвертого класу - одна година 30 хвилин;
3) проведення:
виховної години;
спортивно-оздоровчих занять для учнів першого классу тривалістю не менш як 35 хвилин, другого - четвертого класів - 40 хвилин;
занять за інтересами, у гуртках, секціях.
Тривалість перебування учнів у групі продовженого дня становить шість годин на день, а за наявності відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють, може зменшуватися
Режим дня є законом життя і діяльності всього педагогічного та учнівського колективів школи. Психолого-педагогічне значення режиму полягає в тому, що він забезпечує чітку організацію життя і діяльності педагогів і учнів, виробляє в них (відповідний стереотип, сприяє піднесенню якості всієї навчально-виховної роботи.
Дбаючи про виконання режиму, слід пам'ятати, що зайва регламентація діяльності вихованців стримує їх ініціативу й самодіяльність. Діти повинні мати час побути на самоті або в невеликому колі друзів.
Режим дня учнів не може бути постійним, він динамічний, і як динамічне саме життя школи.
Планування роботи вихователя групи продовженого дня
Одним із головних чинників активізації позакласної, позаурочної виховної роботи в групах продовженого дня має стати глибоко продумана система її планування вихователями. Планування включає в себе два види планів: календарно-тематичне планування і щоденне планування.
Календарно-тематичне планування вихователів складаються на період, визначений педагогічним колективом, у довільній формі і узгоджуються з заступником директора з навчально-виховної роботи. Плани мають бути стислими, конкретними, лаконічними, передбачати заходи, які обов’язково мають бути виконаними і які можна контролювати.
Перспективний план виховної роботи вихователя групи продовженого дня передбачає:
- концентрацію знань, умінь і практичних навичок вихователя у виборі засобів виховної роботи;
- вибір оптимальних шляхів для найбільш повного виконання своїх посадових обов’язків;
- можливість проведення змістовного контролю за виконанням обов’язків вихователя адміністрацією школи;
- планування та організацію різних видів виховної роботи, спрямованих на колектив та особистість учня.
Перспективний план можна складати за такими розділами:
- аналіз роботи ГПД за минулий рік;
- мета та завдання на наступний рік;
- основні напрями діяльності ГПД;
- заходи з охорони здоров'я та фізичного розвитку дитини;
- індивідуальна робота з учнями;
- робота з батьками.
Важливою складовою частиною плану роботи вихователя є вступна частина. Приступаючи до її написання, вихователь повинен знати і враховувати індивідуальні можливості учнів, слабкі й сильні сторони учнівського колективу. В цьому розділі глибоко аналізується результативність роботи вихователя за минулий рік, розкриваються як позитивні, так і негативні тенденції виконання поставлених завдань, причини прорахунків. В стислій формі проводиться аналіз рівня вихованості колективу групи, окремих учнів.
З урахуванням стану розвитку учнівського колективу, бачення перспективи його розвитку вихователем ставляться конкретні завдання на наступний рік роботи, які поділяються на три групи:
. виховні завдання;
. пізнавальні завдання;
. завдання по згуртуванню колективу учнів.
Розділ організації духовного розвитку дітей передбачає планування екскурсій, прогулянок, конкурсів, виставок, свят, ранків, культпоходів, бібліотечних годин, трудових десантів, уроків гарної поведінки, зустрічей з цікавими людьми, змагань, обрядових свят, днів іменинника, бесід, клубних годин, гурткової роботи.
У розділі “Робота з батьками, індивідуальна робота з дітьми”, планується проведення тематичних батьківських зборів, лекцій, бесід, прес-конференцій “Ми і наші діти”, усних журналів, днів (тижнів) відкритих дверей, диспутів, зустрічей за “круглим столом”, конференцій по обміну досвідом сімейного виховання, вечорів запитань і відповідей, консультацій (групових, індивідуальних), відкритих заходів для батьків, виставок: “Світ захоплень моєї сім'ї”, “Сімейна кулінарія”, декоративно-вжиткової творчості сімей, сімейних альбомів, колекцій, конкурсів: “Ну-мо, тата”, “Ну-мо, мами”, “Тато, мама і я бережлива сім'я”, “Зоряний час”; концертів: “Співочі сім'ї”, “Візьми гітару”, Днів батька і мами тощо.
Таким чином, у цих розділах вихователь планує такі виховні заходи, які дають йому можливість ефективного виконання поставлених перед собою виховних, пізнавальних завдань і завдань по згуртуванню колективу учнів.
Такий підхід до планування роботи дає можливість вихователю бачити перспективу розвитку учнівського колективу і кожної дитини, глибоко аналізувати окремі прорахунки в роботі, здійснювати дійовий самоконтроль за своєю діяльністю.
У вимогах до щоденного планування вихователя слід дотримуватися вимог щодо поурочних планів-конспектів вчителів. Вихователь в кожному запланованому заході повинен зазначати мету, обладнання, форми діяльності учнів; повинен передбачати індивідуальну і диференційовану роботу в підготовці і проведенні заходів, базуючись на продовженні навчальної, розвиваючої і виховної роботи . Щоденне планування може містити сценарії виховних заходів, комплекси вправ, опис ігор.
Додатки
Додаток №1
Календарно-тематичне планування
Титульна сторінка
Затверджую 01.09.2012р.
Директор школи ________
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
виховної роботи
на І семестр 2012/2013н.р.
вихователя групи продовженого дня
Білоколодязької загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів
____________________________
Перевірено 01.09.2012р.
Заступник директора з НВР
Робота з батьками
1. Щодня проводити індивідуальні бесіди з окремими батьками з питань виховання, навчання і поведінки учнів.
2. Брати участь в батьківських зборах .
3. Знайомити учнів з професіями їхніх батьків (в процесі проведення екскурсій , бесід, зустрічей з батьками).
4. Підготувати бібліотечку для батьків з питань виховання дітей молодшого шкільного віку.
Розділ №4
Заходи з охорони життя та здоров’я вихованців
1. Обов’язкове дотримання режиму роботи групи продовженого дня.
2. Систематично проводити рухливі ігри на прогулянках.
3. Вивчати правила дорожнього руху. Проводити бесіди з учнями на цю тему.
4. Проводити заходи по вивченню правил протипожежної безпеки.
5. Розробити систему активних фізкультхвилинок під час самопідготовки.
6. Налагодити співпрацю з медичним персоналом школи
Розділ №5
Спрямування днів тижня
Понеділок Морально-етичне виховання
Вівторок Віконечко в природу
Середа Розширення та поглиблення знань з окремих предметів шкільної програми
Четвер Дбаємо про здоров’я
П'ятниця Звичаї нашого народу
Розділ №6
Дата
|
Організація духовного розвитку дітей
|
Заходи з охорони здоров'я та
фізичного розвитку
учнів
|
Робота з батьками,
індивідуальна
робота з дітьми
|
Бесіди по попередженню дитячого травматизму
|
|
Морально-етичне виховання
|
|
|
|
|
Віконечко в природу
|
|
|
|
|
Розширення та поглиблення знань з окремих предметів шкільної програми
|
|
|
|
|
Дбаємо про здоров’я
|
|
|
|
|
Звичаї нашого народу
|
|
|
|
Додаток №2
Нормативно-правові документи
Про організацію роботи середньої загальноосвітньої школи
повного дня і груп продовженого дня
Лист Міністерства освіти і науки Українивід 27.06.2001р. №1/9-245
Багаторічна педагогічна практика підтвердила важливість роботи середньої загальноосвітньої школи повного дня (далі – школи повного дня)і груп продовженого дня, зокрема у розв’язанні такого важливого питання, як отримання загальної середньої освіти. В школах повного дня і групах продовженого дня відкриваються широкі можливості для надання кваліфікованої допомоги учням у виконанні навчальних завдань, в усуненні прогалин у знаннях, створюються сприятливі умови для задоволення різноманітних інтересів учнів, організації дозвілля вихованців, проведення позакласної, позаурочної роботи. З попередження дитячої бездоглядності та безпритульності. Враховуючи можливість виконуваних завдань школами повного дня і групами продовженого дня, з метою належної організації їх роботи та на виконання п.5 ст.14 Закону України «Про загальну середню освіту» Міністерство освіти і науки України роз’яснює. Школи повного дня і групи продовженого дня створюються за наявності необхідної матеріально-технічної бази і за умови, що їх організація не призведе до збільшення змінності занять у загальноосвітніх навчальних закладах. Групи продовженого дня можуть комплектуватися з учнів одного класу, а також двох або кількох. Зарахування дітей до школи повного дня або групи продовженого дня проводиться за наказом директора загальноосвітнього навчального закладу на підставі заяв батьків або осіб, які їх замінюють. Заяви на зарахування дітей до школи повного дня або групи продовженого дня приймаються. як правило, до 5 вересня поточного навчального року. Відрахування учнів зі шкіл повного дня та груп продовженого дня проводиться за наказом директора на підставі заяв батьків або осіб, що їх замінюють. Для роботи груп продовженого дня використовуються навчальні кабінети, спортивний і актовий зали, бібліотека, читальний зал та інші навчальні приміщення. Порядок їх використання і відповідальність за збереження обладнання встановлюється директором загальноосвітнього навчального закладу. Режим дня у школах повного дня і групах продовженого дня розробляється у відповідності до державних санітарних правил і норм утримання, устаткування загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, розглядається радою навчального закладу і затверджується наказом директора школи. Директор загальноосвітнього навчального закладу несе відповідальність за створення необхідних умов для роботи груп продовженого дня і загальну організацію навчально-виховного процесу в них та забезпечує охорону життя і здоров’я дітей. Заступник директора з виховної роботи у тісній взаємодії з педагогом-організатором та психологом (соціальним педагогом) організовує позашкільну та позакласну роботу з вихованцями груп, надає методичну допомогу вихователям, залучає представників установ, організацій, громадськість до виховної роботи з дітьми. Вихователь групи продовженого дня відповідає за стан і організацію навчально-виховного процесу в закріпленій групі, забезпечує охорону життя та здоров’я дітей, веде журнал групи продовженого дня. Режим роботи вихователів встановлюється директором загальноосвітнього навчального закладу відповідно до режиму роботи загальноосвітньої школи. Для учнів шкіл повного дня і груп продовженого дня може організовуватися гаряче харчування, відповідно до встановлених норм, як за кошти бюджету, так і за кошти батьків.
Заступник міністра В.О.Огнев’юк
Державні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчального - виховного процессу (витяг)
Затверджено
постановою Головного державного
санітарного лікаря України
14.08.2002р. №63
9. Організація навчально-виховного процесу
9.19. У групах продовженого дня тривалість прогулянки для школярів повинна бути не меншою, ніж 1,5 години протягом дня. Для першокласників. Які відвідують групу продовженого дня, необхідно організувати щоденний 1,5-годинний денний відпочинок (сон). Самопідготовку учнів слід розпочинати з 16-ї години. Тривалість самопідготовки визначається класом навчання відповідно до пункту 9.9.
9.9. При визначенні доцільності, характеру, змісту та обсягу домашніх завдань слід враховувати індивідуальні особливості учнів та педагогічні вимоги. У 1-му класі домашні завдання не задаються. Обсяг домашніх завдань має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували у 2-му класі – 45 хвилин; у 3-му класі – 1година 10 хвилин; у 4-му класі - 1година 30 хвилин. У 2 –4-х класах не рекомендується давати домашні завдання на вихідні і святкові дні). Підручники та навчальні посібники учнів першого класу рекомендується зберігати у класі.
Дозволяється використовувати підручники та навчально-дидактичні посібники для учнів 1-12 класів, які мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України та дозвіл Міністерства охорони здоров’я України.
Найкращим поєднанням видів діяльності дітей у групі продовженого дня є рухлива активність на повітрі до початку самопідготовки ( прогулянки, рухливі й спортивні ігри, суспільно корисна праця на пришкільній ділянці тощо), а по завершенні самопідготовки – участь у заходах емоційно-розвивального характеру ( заняття в гуртках, ігри, підготовка і проведення концертів самодіяльності, вікторин тощо)
Учні зараховуються до групи продовженого дня за згодою батьків або осіб . які їх замінюють. На підставі заяви батьків ( осіб, які їх замінюють) дозволяється відпускати дітей у зручний для батьків час.
Головний державний санітарний лікар О.О.Бобильова
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 128 від 20.02.2002 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
6 березня 2002 р. за N 229/6517
Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах.
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти N 572 від 09.10.2002).
На виконання статті 14 Закону України "Про дошкільну освіту" та статті 14 Закону України "Про загальну середню освіту"
Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Нормативи наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядок поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах згідно з додатками 1 та 2.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти України від 10.09.97 N 341 "Про нормативи граничної наповнюваності класів, груп, гуртків і нормативи поділу класів при вивченні окремих предметів у середніх закладах освіти", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06.10.97 за N 453/2257.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступників Державного секретаря Богомолова А.Г. та Науменка Г.Г.
Державний секретар В.О.Зайчук
Додаток 1 до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 N 128
Нормативи наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів
Показники
|
Наповнюваність не повинна перевищувати
|
7. Групи подовженого дня
|
30
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 жовтня 2009 р. N 1121
ПОЛОЖЕННЯ
про групу продовженого дня
загальноосвітнього навчального закладу
1. Це Положення встановлює порядок утворення, комплектування та організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу незалежно від типу і форми власності (далі - група продовженого дня).
2. Під час організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня загальноосвітній навчальний заклад керується Конституцією і законами України, статутом загальноосвітнього навчального закладу, наказами МОН та цим Положенням.
3. Група продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу державної та комунальної форми власності функціонує за рахунок коштів відповідних бюджетів, а приватної форми власності -за рахунок коштів засновника (власника) та інших джерел, не заборонених законодавством.
4. Під час організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня загально-освітній навчальний заклад державної та комунальної форми власності може надавати платні освітні послуги на договірній основі згідно з переліком платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 1997 р. N 3 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 4, с. 30).
5. Основними завданнями групи продовженого дня є:
організація самостійної роботи учнів із закріплення та поглиблення знань, умінь та навичок, набутих на уроках;
створення сприятливих умов для формування учнівського колективу та надання кваліфікованої допомоги учням у підготовці до уроків і виконанні домашніх завдань;
організація індивідуальної, групової та колективної роботи учнів;
організація дозвілля учнів;
формування в учнів ціннісних орієнтацій;
здійснення заходів, спрямованих на збереження та зміцнення здоров'я учнів, на їх психічний та фізичний розвиток, набуття навичок здорового способу життя;
виховання позитивного ставлення до суспільно-корисної праці;
надання допомоги батькам або особам, які їх замінюють, у вихованні учнів.
6. Учасниками навчально-виховного процесу групи продовженого дня є керівник загальноосвітнього навчального закладу, учні, вихователь та інші педагогічні працівники, батьки або особи, які їх замінюють, психолог, бібліотекар, медичний працівник закладу, а також вчителі, керівники гуртків, спеціалісти позашкільних установ і організацій, які мають педагогічну освіту.
Права і обов'язки учасників навчально-виховного процесу групи продовженого дня визначаються Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту"), статутом загальноосвітнього навчального закладу, правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами МОН та цим Положенням.
7. Рішення про утворення групи продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу державної та комунальної форми власності приймає його керівник за погодженням з місцевим органом виконавчої влади та органом місцевого самоврядування, а приватної форми власності - за погодженням із засновником (власником).
8. Група продовженого дня утворюється за наявності:
необхідної навчально- матеріальної бази;
умов для організації денного відпочинку (сну) в групі продовженого дня, сформованої з учнів першого класу;
умов для організації харчування відповідно до Державних санітарних. правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу.
9. Наповнюваність групи продовженого дня здійснюється згідно з наказами МОН.
10. Рішення про зменшення чисельності учнів групи продовженого дня приймає керівник загальноосвітнього навчального закладу за погодженням з місцевим органом виконавчої влади та органом місцевого самоврядування.
11. Відносини між загальноосвітнім навчальним закладом і батьками або особами, які їх замінюють, з питань організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня регулюються цим Положенням.
12. Зарахування учнів до групи продовженого дня та їх відрахування здійснюються згідно з наказом керівника загальноосвітнього навчального закладу на підставі відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють.
Заяви про зарахування учнів до групи продовженого дня приймаються на початку кожного навчального року, як правило, до 5 вересня.
13. Група продовженого дня може комплектуватися з учнів одного класу, кількох класів (зокрема, перших або других, або третіх), кількох різних класів, але не більш як чотирьох вікових груп.
Режим роботи групи продовженого дня розробляється відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, ухвалюється педагогічною радою і затверджується керівником загальноосвітнього навчального закладу.
14. Режим роботи групи продовженого дня повинен передбачати:
1) організацію:
прогулянки тривалістю не менш як одна година 30 хвилин (для учнів перших - четвертих класів);
харчування тривалістю не менш як 30 хвилин;
суспільно-корисної праці;
денного відпочинку (сну) в групі продовженого дня, сформованої з учнів першого класу, тривалістю не менш як одна година 30 хвилин;
2) виконання домашніх завдань для учнів другого классу тривалістю 45 хвилин, третього класу - одна година 10 хвилин, четвертого класу - одна година 30 хвилин, п'ятого - шостого класів - дві години 30 хвилин, для учнів сьомого класу – три години;
3) проведення:
спортивно-оздоровчих занять для учнів першого классу тривалістю не менш як 35 хвилин, другого - четвертого класів - 40 хвилин, для учнів п'ятого - сьомого класів - 45 хвилин;
занять у гуртках, секціях, екскурсій.
15. Тривалість перебування учнів у групі продовженого дня становить шість годин на день, а за наявності відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють, може зменшуватися.
16. Для організації денного відпочинку (сну) в групі продовженого дня, сформованої з учнів першого класу, адміністрація загальноосвітнього навчального закладу облаштовує відповідне приміщення з додержанням вимог законодавства щодо охорони праці, правил протипожежної безпеки, санітарно-гігієнічних та державних будівельних правил та норм.
17. Відповідальність за збереження навчального обладнання покладається на вихователя та інших педагогічних працівників групи продовженого дня.
18. План роботи вихователя групи продовженого дня погоджується із заступником керівника загальноосвітнього навчального закладу і затверджується керівником такого закладу.
19. Планування навчально-виховного процесу групи продовженого дня, подання статистичних звітів здійснюються відповідно до наказів МОН.
20. Оплата праці вихователя та інших педагогічних працівників групи продовженого дня проводиться відповідно до законодавства.
21. Для організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня на належному рівні керівник загальноосвітнього навчального закладу:
створює умови для охорони життя і здоров'я учнів, організації їх харчування і відпочинку;
несе відповідальність та здійснює контроль за харчуванням учнів групи продовженого дня, додержанням санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил та норм, медичним обслуговуванням, організацією навчально-виховного процесу групи продовженого дня;
затверджує режим роботи групи продовженого дня, план роботи вихователя, графік харчування учнів.
22. Норми та порядок організації харчування учнів групи продовженого дня встановлюються відповідно до норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 р. N 1591 (Офіційний вісник України, 2004 р., N 47, ст. 3107), та наказів МОН.
23. Медичне обслуговування учнів групи продовженого дня здійснюється медичним працівником загальноосвітнього навчального закладу та закладу охорони здоров'я в установленому порядку.
24. Контроль за охороною здоров'я учнів групи продовженого дня здійснюють органи охорони здоров'я.
Додаток №4
Анкета для батьків
Що я чекаю від ГПД
- Ваші прізвище, ім’я, по батькові.
- Чи вважаєте Ви ГПД потрібною?
- Чи задовольняла Вас робота ГПД минулого року?
- Що Ви чекаєте від ГПД в цьому році? (наприклад, покращення виконання домашньої роботи, вихованості дитини, доглянутості за дитиною, …)
- Чи вважаєте Ви правильним режим роботи ГПД?
- О котрій годині Ви чекаєте свою дитину із ГПД?
- Ваші зауваження, пропозиції стосовно роботи ГПД?
- Яку допомогу Ви могли б надати ГПД (наприклад, обладнання ігрового куточка, спорт приладдя, …)
Дякую -- вихователька ГПД ________________
Додаток №5
АНКЕТА ЩОДО ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ ВИХОВАТЕЛЯ
1. Прізвище, ім’я
2. Щоб ти хотів(ла) організувати в групі, щоб було цікаво?
3. Твій день народження (число, місяць)
4. Кого з учнів групи, класу ти найбільше поважаєш? Хто твій товариш?
5. Ким ти мрієш стати?
6. Яку книжку ти зараз читаєш?
7. З ким і де ти проводиш свій вільний час?
8. Чи відвідуєш ти кіно, театр, бібліотеку? З ким?
9. Чи є в тебе товариш, який не вчиться в твоєму класі, групі? Хто він?
10. Кого з дорослих ти поважаєш найбільше? За що?
11. Які риси характеру ти намагаєшся виховати в собі?
12. Яке доручення ти виконуєш в класі? Яке доручення хочеш виконувати в групі?
13. Які доручення батьків ти виконуєш вдома?
14. Хто, по твоєму, не вміє дружити ні з ким?
Додаток №6
РЕЖИМ РОБОТИ ГПД
________________ ЗШ І-ІІІ ступенів
на 2009-2010 н.р.
№
|
Час проведення
|
Зміст роботи
|
1
|
1200 – 1220
|
Прихід до школи. Самоосвіта. Методична година. Виготовлення матеріалів до виховних годин.
|
2
|
1220 – 1230
|
Взаємозв’язок з класоводами. Прийом та організація учнів.
|
3
|
1230 – 1400
|
Прогулянка, рухливі ігри, спортивна година.
|
4
|
1400 – 1430
|
Обід. Бесіди про культуру поведінки за столом.
|
5
|
1430 – 1500
|
Виховна година.
|
6
|
1500 – 1610
|
Самопідготовка учнів 2-3кл.
|
7
|
1610 – 1650
|
Заняття учнів за інтересами.
|
8
|
1650 – 1730
|
Прогулянка на свіжому повітрі.
|
9
|
1730 – 1750
|
Індивідуальна робота з учнями. Розвиток читацьких та обчислювальних навичок.
|
10
|
1750 – 1800
|
Повернення додому.
|
Список використаної літератури
- Біляченко О. Орієнтовне календарне планування виховної роботи в ГПД для 3-4 класів // Початкова школа.-2006.- №2.-С.44-46.
- Гарматюк О., КоробкоВ. Планування виховної роботи на навчальний рік 1-4 класи. // Початкова освіта.-2009. - №33-№35.
- Іванова Г.Ж. Настільна книга заступника директора в початковій школі. – Х.: Вид.група «Основа», 2009.
- МоскаленкоЛ.М. Планування роботи другого позаурочного періоду школи повного дня в 1-4 класах:Методичний посібник.–К.: КМПУ ім. Б.Д.Грін-ченка, 2005.-56с.
- Попова И.Н., Исаева С.А. Организация и содержание роботы в ГПД / Практическое пособие. Начальная школа/ Москва, 2004г.
- Садовничая З.Ф. Содержание, организация и методика работы в ГПД./ Москва «Просвещение». – 2002г.
- Співак О.Л. Навчально-виховні заняття в групі продовженого дня .-Х.: Ранок – НТ, 2007.
|